۲۷ دانش‌جو از انستیتیوت توریزم و هتل‌داری در کابل فارغ شدند

۲۷ دانش‌جو از انستیتیوت توریزم و هتل‌داری در کابل فارغ شدند

نخستین دوره فراغت جوانان از انستیتوت توریزم و هتل‌داری، طی مراسمی با حضور مقام‌های دولتی در کابل برگزار شد. در این مراسم، شیر احمد حقانی، وزیر اطلاعات و فرهنگ، با تأکید بر تأمین امنیت سرتاسری در کشور، بخش گردشگری را از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد افغانستان دانست و بر جذب و به‌کارگیری فارغان این انستیتوت در شرکت‌های سیاحتی و هتل‌داری تأکید کرد.

 

همچنین آمر انستیتوت توریزم و هتل‌داری با اشاره به نبود خوابگاه برای فراگیران، گفت که کمبود امکانات رفاهی، به‌ویژه خوابگاه، از چالش‌های اساسی این نهاد آموزشی به‌شمار می‌رود. وی تأکید کرد که ایجاد خوابگاه و فراهم‌سازی سهولت‌های بیشتر آموزشی و رفاهی برای بهبود روند آموزش ضروری است.

 

در همین حال، فارغان این دو بخش که به‌مدت دو سال آموزش دیده‌اند، خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب‌شدن در بخش‌های مرتبط شدند.

 

گفتنی است که در این مراسم، ۲۷ نفر از دو دیپارتمنت هتل‌داری و توریزم فارغ شدند و این دوره پس از سه سال توقف، بار دیگر برگزار شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پس از رویکارآمدن امارت اسلامی، صنعت گردشگری در کشور رونق بیشتری گرفته است.

مطالب بیشتر:  اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث : ۳۶ نفر در نتیجه بارش سنگین برف وباران جان باخته اند

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *